sobota 12. januára 2013

Príjemný Hummus


...chudiatko jedlo. Nechcela by som sa volať Hummus a byť na Slovensku keďže nezniem veľmi vábne, hoci som absolútna špička. Ako píše Pyco vo svojej knižke Moje Jedlo, na Slovensku by som sa asi volal cícerník. Táto arabská špecialitka sa rozmohla snáď do celého sveta, má asi milión príchutí a stále sa mení a preinakšuje. Ja robím Hummus, ktorý ma naučila moja mamina a je skôr na Izraelský štýl. Minimálne máme odtiaľ dovezené všetky suroviny, tak asi preto sme si povedali, že je Izraelský :) Hummus je dobrý sám o sebe, s pitou, chlebíkom, tyčinkami...Je ale veľmi dobrý ako dip k falafelu, kuriatku, rybám alebo zelenine.


Treba mať:
2 šálky cíceru
2 citróny
2 lyžice sezamovej pasty Tahini
cesnak
olivový olej
soľ
kurkuma
za'atar korenie (zmes oregano, tymián, bazalka a saturejka)


Namočíme si cícer na 12 hodín, potom uvaríme do mäkka tak cca 2 hodiny. Citróny odšťavíme a do mixéra dáme cícer, šťavu, Tahini pastu, cesnak, olivový olej, soľ a kurkumu. Bez sezamovej pasty to nie je ono, tak si ju určite kúpte. Poriadne rozmixujeme. Dochucovadlá dávajte podľa toho ako vám chutí. Dôležité je, aby nebol Hummus ani riedky, ani hustý a hlavne veľmi voňavý a chuťovo výrazný. Nešetrite cesnakom! Po rozmixovaní vylejte do misiek, posypte za'atar korením a polejte olivovým olejom. Ja ho dávam vychladnúť do chladničky, lebo studený chutí najlepšie :) Jednoduché, rýchle a chutné. A výborný je, keď si ho posypete píniovmi orieškami.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára