nedeľa 6. januára 2013

Premierový Ryžák

Môj miláčik. Náš rodinný, voňavý, sladký a jednoduchý favorit kuchyne si zaslúži mať prvé čestné miesto na   tomto blogu. Zhodou okolností, som ho dnes piekla a "vôbec" som neplánovala ho sem zavesiť :) Tento recept zvládne každý, kto vie uvariť klasickú bezsáčkovú ryžu :)

Treba mať:
3 vajíčka
1 liter mliečka
350g ryže
90g obyč masla
200g práškového cukru
1 vanilkáč
štipku soli

Ryžu vysypeme do mliečka, pocukríme vanilkáčom a osolíme štipkou soli. Varíme pokiaľ sa ryža kompletne napije mliečka - proste ako keď varíme klasickú ryžu vo vode, zatvorenú v hrnci. Hrnec dáme na balkón vychladnúť a zatiaľ si vymixujeme cukor, maslo a žĺtka do jemnej peny. Vychladnutú mliečnu ryžu pridáme k sladkej pene, jemne vmiešame vyšlahané bielka, vylejeme do formy vymastenej masielkom a vysypanej múkou (akejkoľvek, ja som dala obyč tortovú) a pečieme na 180-200 cca 30-40 minút. priebežne môžeme pichnúť špajdlu či lepí alebo nelepí :) Ak nelepí, vyberieme, pocukrujeme, pokrájame a zjeme :) A nezabudnite na domáci kyselkavý čerešňový kompótik, ten je k tomu naj! A ak nemáte ten, tak niečo iné, len aby bolo trošku kyselšie, lebo tento ryžový nákyp je sladký dosť sám o sebe :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára