piatok 15. februára 2013

Lovey-Dovey Cupcakes

...pôvodne som ich plánovala piecť včera, na Valentína, ale premohla ma choroba a nebola som schopná nič. Dneska som sa trochu vzchopila a nevydržala celý deň lehniť, tak pečiem. Nech aspoň poteším pár ľudí a nebudem myslieť na moju chrípku-alias-neviem-akú-chorobu. Ako som si tak pozerala svoj blog, tak som zistila, že tu nie je nič čokoládové! Nechápem :) Takže dnes pečiem ultra hyper super čokoládové koláčiky - cupcakes :) Alebo ich môžeme volať aj muffiny ak nedáme na vrch polevu. Ja vlastne neviem presne, aký je medzi nimi rozdiel. Počula som, že to je najmä v tom, že jedny majú polevu alebo krém na vrchu, a druhé nie. Alebo, že je iný postup ich prípravy a rôznosť ingrediencií. Viete niekto, ten hlavný rozdiel? Budem rada, ak sa priučím :)


Treba mať (cca 15 kúskov)
košíčky
220g hladkej múky
30g kakaa
2 lyžičky kypriaceho prášku
80ml oleja
300ml kyslej smotany
1 vajce
100g kryštálového cukru
200g čokoláda (biela, mliečna)

Na polevu:
roztopená čokoláda
cukrová poleva (cukor + voda podľa hustoty)
+ hocičo, čo sa vám páči

Tekuté suroviny zmiešame zvlášť, sypké zvlášť. Potom ich jednoducho spojíme a vymixujeme. Pridáme nasekanú čokoládu a naplníme košíčky. Vložíme do muffinovej/cupcakovej formy a pečieme na 200 cca 25 minút. Necháme vychladnúť, polejeme polevou a ozdobíme.







PS: dodatočne všetkým prajem krásneho Valentiaka a ľúbme sa celý rok :) Pripájam túto supiš pohľadnicu  ktorú som kúpila sebe samej haha :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára