streda 6. februára 2013

Lahodný Bluecheese Burger

Dnes si dáme opäť jednoduchý recept na americkú dobrôtku. Viete, že prvý burger vznikol už okolo 1890?Touto kombináciou som sa inšpirovala v reštaurácii James Dean, kde som podobný jedla. Recept je venovaný môjmu drahému "kamkovi" Marošovi, ktorý sa dnes na tento môj burger chystal, ale bohužial ho nestihol :D Takže aspoň foto a maybe next time :)

Treba mať (6 porcií):
500g mletého hovädzieho masa
2 vajíčka
1 väčšiu najemno nasekanú cibuľu
soľ, korenie
6 žemlí 
200g syra s modrou plesňou (napr.Niva)
4 červené cibule
2 lyžice cukru
kúsok masla
4 lyžice kečupu
4 lyžice koly

Mleté mäso, vajíčka, nasekanú cibuľu, korenie a soľ poriadne zmiešame v mise, necháme chvíľku odstáť a následne vytvarujeme burgery podľa vlastnej fantázie (okrúhle, hranaté, akékoľvek sa vám páčia). Opečieme na oleji. Ja som robila len z hovädzieho mäsa a vôbec neboli suché, mala som aj výpek, takže každý som ešte trochu poliala, na každý burger som položila plátok Nivy a dala zapiecť do rúry, len pokiaľ sa syr neroztopí. 

Robím k tomu jednochudú BBQ omáčku - kečup zmiešam s kolou, nechám prevrieť a povarím, aby nabral trošku hustejšiu konzistenciu. Červenú cibuľu nasekám na plátky a osmažím v karamelovom základe (cukor nechať roztopiť a pridať podľa potreby trošku masla, následne cibuľu). Rozkrojíme žemľu, môžeme ju dať na chvíľku zapiecť aby bola chrumkavá, natrieme BBQ omáčku, položíme mäso so syrom, zasypeme skaramelizovanou cibuľou, opäť potrieme trochou omáčku a the end :) Hotovo, môžeme papať.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára