nedeľa 10. februára 2013

Lekvárové Perky

Na perky som mala chuť už dlhšiu dobu a tak som sa konečne rozhodla ich urobiť tak, ako ich robieva moja babina. Viem, že niektorí ich zvyknú robiť zo zemiakového cesta, aké sa používa napríklad na šúlance, ale u nás sa perky robia tradične len z múkového cesta, podobného aké sa robí napríklad na domáce rezance.


Treba mať:

300g polohrubej múky
1 vajíčko
2 dcl vody
lekvár podľa chuti
2 hrste pomletých orechov
práškový cukor
maslo

Múku, vajíčko a vodu zmiešame na doske na tvarovateľné a ohybné cesto. Poriadne ho zapracujeme a vyvaľkáme na tenko. Nožom si ho šachovnicovo narežieme, do každého štvorčeku dáme lyžičku lekváru. Ja som dávala slivkový, šípkový a brusnicový, nech je viac variantov. Každý štvorček preložíme na trojuholníček a okraje cesta dobre spojíme, aby nám lekvár počas varenia nevytiekol. Ja to robím tak, že okraje popritláčam vidličkou, ktorá zároveň urobí perkám pekný vzor. Varíme cca 3 minúty vo vriacej vode. Po uvarení polejeme maslom aby sa nám nezlepili, posypeme mletými orechami (alebo makom, strúhankou, tvarohom) a pocukrujeme.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára