nedeľa 14. apríla 2013

Nedeľný Koláč

Dnes doobeda som bola u mojej babiny, a tá mi povedala jednu múdru vec: 
"Nedeľa bez koláča, nie je nedeľa." 
Totálne s ňou súhlasím. Nechcelo sa mi robiť žiadne zákusky, hoci sa tento mesiac chystám urobiť Kardinála, a tak som sa rozhodla pre obyčajný, hrnčekový s posýpkou :)

Hruškovo-ringlótovo-tvarohový koláč


Treba mať: 
(na plytkú oválnu formu)

1 1/2 hrnčeka polohrubej múky
1/2 hrnčeka práškový cukor
1 vanilkáč
1 prášok do pečiva
3/4 hrnčeka vlažné mlieko
1/4 hrnčeka olej
1 vajíčko

Navrch:
200g tvaroh
3 hrušky
2 ringlóty

Posýpka:
3 lyžice masla
3 lyžice hrubej múky
3 lyžice práškový cukor

Všetky suroviny na cesto zmiešame. Vylejeme do vymastenej, múkou vysypanej formy. Posypeme tvarohom, ktorý si ochutíme podľa vlastnej chuti (v recepte nie je napýsané koľko cukru treba - takže každý tak ako má rád), na tvaroch naukladáme na plátky nakrájané ovocie. Môže byť kľudne aj iné, ja som dávala sladké červené hrušky a kyselé fialové ringlóty. vrch koláča zasypeme posýpkou (roztopíme maslo a prisypeme cukor a múku, premiešame na tuhšiu zmes). Dáme piecť na 25 minút na 180. Po upečení pocukrujeme a krájame a zjeme :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára