streda 10. apríla 2013

Na Víne u Zlomek&Vávra


Vôbec nie som vinárka. Nemám someliersky kurz, nie som odborník, profesionál ani nič také. Viem však čo mi chutí, a čo je pre mňa dobré víno. A vinárstvo Zlomek & Vávra v Uherskom Hradišti je TOP! Nechala som sa od maminy nahovoriť na ochutnávku, a tak som išla. Nemala som vôbec žiadne očakávanie ani som si nemyslela, že to vo mne zanechá nejaký ohromný zážitok, no a opak sa stal pravdou. :) Navštívila som krásne, milé a čarovné vinárstvo, ktoré na mňa tak pekne zapôsobilo, ako už dávno nič.


Hneď po príchode nás vítal milý, sympatický a mladý muž, zhodou okolností majiteľ a vinár pán Tomáš Vávra. Na prvý pohľad sme videli, že vínom žije, lebo nám zo záujmom predstavoval, ukazoval, rozprával, ponúkal, doporučoval a hostil. Prezreli sme si sklady, plné fľaškovaných chutí, v ktorých odpočívali rozličné druhy vín. Mne osobne sa páčil malý skládok so šumivými vínami, ktoré sa pravidelne kontrolujú a trávia celý rok v jednom stojane. Zodpovedný človek musí všetkých 500 fliaš zo skladu preklopkať a priebežne ich zvislo posúvať, aby sa "nečistoty" usádzali v hrdle fľaše, boli nakoniec zmrazené a odstránené pred pitím...a po roku sa rozdávajú iba top klientom :) Teda aspoň tak nejako hovoril... :)



Po prehliadke pekných sladíkov a pivničiek, počas ktorých sme si popíjali prvé vínko - Moravský Muškát značky majiteľov Zlomek & Vávra a počúvali zaujímavý výklad, sme sa presunuli do ďalšej pivničky,ktorá už bola pripravená na pokračovanie našej prehliadky. Veľmi pekné prostredie bolo zariadené typickým vinárenským štýlom, police zdobili kadejaké špeciálne vina, v miestnosti bola zároveň krásna vinotéka miestnych i zahraničných vín, ktoré patrili medzi top 1000 vín sveta.

Degistáciu sme pokračovali bielym vínom, ktoré sa však vyrobilo z červeného hrozna - Cuvée 1990 - Blatel, a ukončili červeným vínom Cabernet Moravia - Maňák, jediným svojho druhu, ktoré sa vyrába jedine v "Slovácku" :) Na zahryznutie sme dostali domáce výýýborné oškvarky, slaninku, syr a chlebík. Bolo to veľmi milé a pekné.

Pán Vávra nám odprezentoval všetky "klenoty" svojej vinotéky a popýšil sa aj úspechmi vlastnej značky, sami vidíte, že bola ocenená veľmi kvalitne. Všetky vína, ktoré sme chutnali boli veľmi dobré, a každé chuťovo rozličné, a mohli sme jasne porovnávať ako voňajú, akú majú farbu, čím sú špecifické a tak - čo bolo super, pretože aj my, amatéri, sme vedeli rozlíšiť určité vlastnosti.

Vinotéka, ktorá sa nachádza v historických priestoroch Jezuitských skladov, organizuje pravidelne degustácie až 150 druhov vína a 35 výrobkov Rudolf Jelínek, somelierske kurzy, zároveň školia už skúsenejších somelierov, organizujú spoločenské podujatia, a krásne sa podieľajú na rozvoji vinárstva a gastronómie. Súčasťou je aj široký predaj vín, vysokej kvality, miestnych aj zahraničných značiek - skrátka všetko pod jednou strechou :) Pekné to tam máte, bratia naši českí :)

Ak si chcete urobiť nejaký pekný výletík do Čiech, oplatí sa prísť sem, bol to skutočne veľmi pekný zážitok, a tešíme sa, až sa tam zase vrátime :)


Web stránka je TU!
E-shop na zakúpenie nájdete TU!
Kontakt je TU!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára