streda 10. apríla 2013

Na Syr Je Chuť Vždy

Presne tak, syr sa u nás doma konzumuje dosť často. Sám o sebe, v omáčke, vyprážaný, nastrúnaný na cestovinách, v koláčoch, s ovocím, s orechami, s hocičím. Dlho som nerobila nič mäsové a tak som sa rozhodla, že urobím obyč kuracinu. Síce som mala prsia, ktoré mám asi najmenej rada, ale povedala som si, že ich urobím so super syrovou omáčkou.


Kuracie prsíčka so syrom, hruškami a rukolou

Treba mať: (4 porcie)
500g kuracie prsia
olivový olej
korenie
soľ

Omáčka:
3 dcl mlieka
1 malá cibuľa
1 bobkový list
100g parmezánu
50g čedaru
1 lyžička zelené korenie v slanom náleve
15g maslo obyč
15g múka hladká
muškátový oriešok
soľ

2 väčšie hrušky
klinčeky
4 hrste rukoly

Kuracie mäsko si očistíme, nakrájame na steaky, naložíme do pácu z olivového oleja, korenia a soli a necháme na 2-3 hodiny odpočívať. Mlieko, rozkrojenú cibuľu, bobkový list privedieme takmer do varu, Odstavíme a necháme lúhovať 20 min. V druhom hrnci si speníme maslo, pridáme múku, poriadne premiešame 1-2 min, pokiaľ sa nám neurobí svetlá a jemná zásmažka. Odstavíme a prilejeme teplé vylúhované mlieko (cibuľu a bobkový list z neho vyberieme). Premiešame, kým omáčka nie je hladká. Dáme naspäť na platňu a ohrejeme do bodu varu. Pridáme rozdrvené zelené korenie, trošku muškátového orieška, nastrúhané syry a miešame do jemna asi 20 minút, pokiaľ nie je hladká. Po uvarení precedíme cez sitko a dochutíme. Na suchej panvici osmažíme mäso (je naolejované netreba nám olej na panvicu), a tým, že bolo v olivovom nám pekne zmäkne a nebude ani suché. Opečieme, polejeme omáčkou, na vrch môžeme dať ešte trochu čerstvého syra, pridáme rukolu a plátky hrušky, ktorú sme na jemno nakrájali a podusili s klinčekmi. Ja ovocie s mäsom nemám veľmi rada, ale táto kombinácia mi nevadí a je veľmi dobrá :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára