streda 10. apríla 2013

Narodeninová

Tak. A je to tu. Zase som o rok staršia. Vlastne narodeniny som mala v nedeľu. Myslím, že všetkým je jasné, že zase som si musela piecť tortu sama. Ja veľmi túžim po tom, aby mi niekto upiekol niečo k narodeninám. Všetci mi vždy povedia: "Ale ty si to vieš sama lepšie, aspoň ti bude chutiť, a bude sa ti páčiť." Ale mne ani nejde o to, že to bude dobrá torta, ale o tom, že by si niekto dal tú námahu a namiesto všakovakých darčekov upiekol kus cesta s nejakou plnkou :) Ale možno raz, si niekto na tomto mojom blogu prečíta moje tajné zvrátené tajomstvo, že túžim po torte k narodeninám, a upečie mi ju. No a pokiaľ sa to nedeje, rozhodla som sa tentokrát pre mascarpone tortu. Iste ste si všimli, že nikdy nerobím torty ani koláče, ktoré maju niekoľko poschodí a komplikované postupy. Ja mám najradšej jednoduché, cesto, plnka, ozdoba :) Žiadne maripány, umelé hrebíčky a zlaté perličky.


Mascarpone torta:

Treba mať:
Korpus:
4 vajíčka
200g práškový cukor
200g polohrubá múka
1 vanilkáč
1 prášok do pečiva

Plnka:
500g mascaropone
vanilkový cukor
práškový cukor
2 šľahačkové smotany

1 balíček číre želé
ovocie na ozdobu

Upečieme si piškótku. Ja som si k Vianociam kúpila krásnu vrúbkovanú, nízku, okrúhlu Tefal formu na pečenie, a vyzerá ten korpus veľmi pekne :) Žĺtka s cukrom dopenista, pridáme múku, prášok do pečiva, a jemne vmiešame sneh z bielkov. Pečieme 20 min na 180. Po upečení necháme vychladnúť, pokvapkáme trošku ovocnou šťavou, naplníme plnkou. Vymiešame mascaropone s cukrom - podľa chuti, ako je komu sladké. Zmiešame do jemna s vyšľahanou šľahačkou, a niekedy pridávam aj trošku vaječného koňaku len pre chuť. Naplníme formu s piškótou, ozdobíme podľa vlastnej fantázie (ja som dávala ananás a madarinky), polejeme želatínou (urobíte podľa návodu) a necháme cez noc stuhnúť v chladničke. Na druhý deň vyberieme, krájame, dáme sviečky, sfukujeme a oslavujeme. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára