sobota 16. februára 2013

Lacno-Drahé Zákusky

Zase som sa raz presvedčila o tom, že čakať od predajcov nejakú kvalitu, za ktorú si patrične zaplatíme je totálna naivita. Nie som síce stará, ale už mám vek na to, aby som si vedela porovnať to, čo bolo kedysi, s tým, čo je teraz. A je v tom sakra veľký rozdiel. Bohužiaľ, hovorím o kedysi slávnom podniku Veľkopek so sídlom v Piešťanoch. 

Super pekáreň, ktorá sa tu o všetko starala, ktorá robila najlepšie zákusky, štrúdle a iné pochutiny. A dnes? No stačí sa pozrieť na fotku. Maslá sa nahradili margarínom, pomer plnky sa znížil na minimum a čistá šľahačka utiekla niekde za kopečky. Nech žijú umeliny! 

Gaštanové pyré má asi dve kvapky nejakej esencie, nech sa teda aspoň podobá, tá biela pena na ňom, to je asi len zlý žart. Doboška? Tak tento zákusok okolo dobošky ani nechodil. Nehovorím o umelinových pipkách, suchých punčákoch a nechutných laskonkách. Kávové zrná, punčové hrudky a podobné koláče-ala-mix-čo-nám-ostalo nestoja ani za zmienku. 

Veľkopek ide bohužiaľ dole vodou z roka na rok. Vedenie má očividne v paži, hlavne, že sa lacno nakúpi. Chudáci ľudia, čo tam robia dostanú na výplatách minimum, a ja sa im vôbec aj čudujem, že sa snažia aby tie koláče aspoň nejako vyzerali, keď už nechutia. Neviem, či ste si odtiaľ niekto objednával v poslednej dobe tortu, ale tie sú ešte ako-tak okej, minimálne teda boli minulý rok, čo som naposledy odtiaľ brala. Ale povedala som si dosť. V Piešťanoch je najlepšie nakúpiť veci a upiecť si sám! 

Alebo si objednať v ohromnej čokoládovni Monsalvy nejakú čokoládovú smrť a zaplatiť sumu, z ktorej sa človeku chce plakať? Prípadne si dať nejakú dobrôtku v bývalom Korze u Albáncov, či kto to teraz vlastní? Alebo zájsť do krásnych Piešťanských kúpelov do Esplanadky na vysušené štrúdle? Alebo ísť do luxusnej Thermia Palace na koláčik s lákavým názvom Piešťanské bahno? 

Podľa môjho názoru je však ešte stále pár dobrých miest kde sa dajú dať dobré koláčiky a to sú: starý dobrý Snack Bar na Winterke (hoci tiež berú pár koláčov od Veľkopeku), cukráreň a zmrzlináreň Leko na Winterke, pod Kolonádov je tiež pár dobrých, v hoteli Splendid v kúpeloch sú tiež chutné a v penzióne Zachej na Banke majú hlavne vlastnú výrobu a domáce zákusky.

Sto ľudí, sto chutí. Kde chutia alebo nechutia zákusky vám? Ja si beriem ponaučenie, že "pobočku" Veľkopeku v Kauflande budem obchádzať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára